קרעי: "כחול לבן חותרים לממשלה עם הערבים"

    ישראל רובין 1 Comment on קרעי: "כחול לבן חותרים לממשלה עם הערבים"

    חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) טוען כי התרחיש אליו מובילים לפיד וליברמן הוא ממשלת ערבים; "הם מובילים אותנו למבוי סתום"

    צילום: צילום: נועם רבקין פנטון
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) בראיון לבצלאל קאהן במהדורת הבוקר ברדיו 'קול חי' אומר שלדעתו "כחול לבן" ו"ישראל ביתנו" חותרים להקמת ממשלת מיעוט עם המפלגות הערביות, ומשום כך מושכים זמן עד ש'לא תהיה ברירה' אלא להקים את ממשלה כזו: "כחול לבן מובילים אותנו למבוי סתום. אני חושב שהתרחיש שאליו מובילים לפיד וליברמן הוא למצב שבו לא תהיה להם ברירה כביכול, והם רוצים לקבל לגיטימציה ציבורית להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הסיעות הערביות".

    קרעי העריך שליברמן לא יצטרף לממשלת ימין בראשות נתניהו, ותקף את ליברמן על כך שהוא גרר את ישראל לבחריות המיותרות האחרונות ואולי אף גורר אותנו לבחירות שלישיות: "ליברמן איבד את הרלוונטיות שלו למהלך בעצם החצי שנה הזאת, שהוא טלטל את מדינת ישראל כולה בדרך לשום מקום. ואם הוא יכנס עכשיו שוב לממשלת ימין זה יהיה בשבילו סיום הקריירה הפולטית. אם אתה שואל אותי הלוואי. אבל הוא היה באותה נקודה בדיוק לפני חצי שנה, ויכל לקבל כל מה שהוא רצה לטובת בוחריו, והוא לא עשה אתזה, וטלטל את כולנו למערכת שלא יודע מתי תסתיים, בינתיים היא נמשכת חצי שנה".

    קרעי הוסיף כי ליברמן מיותר גם בממשלת אחדות, אם תוקם: "גם לממשלת אחדות הוא לא רלוונטי כי לא צריכים אותו. ולכן ליברמן פחות נכנס לי לתחריש כלשהו. הוא לא רלוונטי".

    בנוגע להתעקשותו של יו"ר ישראל ביתנו לממשלת אחדות: "ליברמן יכל להציל את הדמוקרטיה אם היה מצטרף לממשלת ימין".

    במענה לשאלתו של קאהן מדוע במשך עשר שנות שלטון הימין לא קידמו רפורמה במערכת המשפט: "היה ניסיון  ב 2015 לעשות אתזה, אבל היו כאלה שמנעו אתזה, כמו כחלון בזמנו".

    קרעי תקף את מערכת המשפט, וקבל על כך שהם משתמשים בסמכויות לא להם: "הגענו למצב שהדמוקרטיה כבר לא יכולה להגן על עצמה, היועצים המשפטיים קובעים את השורה התחתונה. בשמאל זועקים קץ 'הדמוקרטיה', אבל הם נלחמים בדמוקרטיה".

    לבסוף חזר והדגיש קרעי כי לדעתו "כחול לבן" חותרים להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת "הרשימה המשותפת": "הרגשתי היא שהם מובילים לממשלת מיעוט עם המפלגות הערביות. מבחינתי שיקימו ממשלה כזו, נראה אותם מחזיקים מעמד", אמר קרעי.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בשביל מה מדפיסים שטויות שהאיש הזה אומר? סתם קשקשן שחוזר על דברים כמו תוכי טיפש בלי להעליב את התוכים